sobota, 28 lutego 2009

Irracjonalne

Pytanie!
Który z wierszy podoba się Wam najbardziej[odpowiedzi,że żaden nie będą brane pod uwagę ;)] i z jakiego powodu?[proszę uzasadnić wybór].


Kaleka

Jak kaleka żyję wciąż
niepogodzona,niedogodzona,
wiecznie naćpana.
Z życia nie potrafię brać
z serca nie potrafię dać
krzyczę i miotam,
że to głupota, tamto miernota.

Jak już nadejdzie taka chwila,
że przyjmę wszystko co daje los,
niech tę chwilę ktoś zapamięta,
to będzię mój ostatni głos.

Nie wiem

Nie wiem czy to sprawiedliwe
jak będę umierać to powiem
co prawdą się zowie.
Jak będę umierać
to na pewno zrozumiem
czego ludziom brakuje,
podpowiem jak to życie ułożyć należy,
by je dobrze przeżyć.
Jak będę umierać to znajdę rozwiązanie
na wszystkie bolączki tego świata,
pokażę jak sprawić,by brat nie zabijał brata,
by wszyscy się kochali.
Jak będę umierać to poradzę
jak smakować życie,
by w godzinie śmierci westchnąć
och życie, kocham cię nad życie.

Wypadek

Szosa.
Deszcz.
Światła.
Strach.
Dźwięk rozbijanego szkła.
Poza.

Pamięć

Zapomniałam twój głos
wykreśliłam z pamięci twój dotyk
przekreśliłam parę ładnych lat
myślami uciekam w przyszłość
przeszłości został tylko ślad
źdźbła traw.

10 komentarzy:

  1. Dziękuję za odpowiedź.Tylko jeszcze uzasadnienie poproszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak mi się skojarzyło - ,,...zapomniałam twoje oczy,
    zapomniałam twoje usta,
    nasza ścieżka pod sosnami stoi pusta...,,

    OdpowiedzUsuń
  3. A ta wycieczka do Tajlandii to ciągle aktualna jest? ;-))

    OdpowiedzUsuń
  4. @Gregory :to ślicznie Ci się skojarzyło:)
    @Quake:niestety z nastaniem kryzysu nagród nie przyznaję;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście PAMIĘĆ -bo chyba wreszcie najwyższy cas pozostawi to wszystko tylko w dalekiej pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie wiem jest mi najbliższy bo ... już raz umarłam

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba 'Nie wiem' - ale uzasadnić nie umiem, de gustibus, itd.
    Przy okazji przypomniała mi się niegdysiejsza dyskusja n/t jednej z piosenek Sipińskiej. Czy powinno być: zapomniałam twoje oczy, czy też: zapomniałam twoich oczu?
    Ale to tylko tak BTW.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie też najbardziej podoba się nie wiem, bo chciałabym się tego wszystkiego dowiedzieć :) ale nie koniecznie przy czyjejś śmierci.

    OdpowiedzUsuń
  9. do Pana G: moim zdaniem twoje oczy, bo zapomniałam (co?) oczy (kogo?) twoje...

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy